fredag 1 oktober 2010

SMS till Statsministern

Jag har haft Fredrik Reinfeldts gamla mobilnummer i drygt fyra år (sen söndagen efter förra valet).
Numret borde säkert ha spärrats en viss tid, för jag blev helt nerringd av politiker, advokater och till och med Reinfeldts bror (!).
Jag fick en hel del SMS också, en del privata ("Vilket Playstation har Gustav? Tänkte köpa ett spel åt honom i födelsedagspresent") och en hel del från pressavdelningen ("På presskonferansen klockan 15 kommer vi att offentliggöra...").

Samtalen och SMSen ebbade ut, men fortfarande kommer något enstaka. Efter sista talet i årets val kom lyckönskningar och en fråga om hur Reinfeldt tyckte att avsändaren skött sitt tal.

Idag fick jag "Hej! :D".
Kollade numret av ren nyfikenhet och det tillhör en man (M) som driver ett företag som lät bekant.
Kollade upp det och ser att även hans fru står med på företaget, och HON har messat förut. "Käraste Reini, jag saknar dig....XXX" och annat liknande. Jag svarade att hon hade fel nummer, men hon trodde nog att jag hade Reinfeldts nya nummer för hon tjatade lite och messade även helgen efter. Kommer inte ihåg exakt vad hon skrev då, men hon öät som en olyckligt kär tonåring. Undrar om hennes man vet det... Drama drama drama.

Annars då? Jotack, jag är dyngförkyld och bilbatteriet är helt urladdat. Inte minsta lilla diod kan lysa. Måste vara centrallåset som stått och laddat ur om det kommit vatten i dörren. Återigen; tack till det as som krossade min ruta i Sundsvall. Må du brinna i helvetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar