torsdag 31 januari 2013

Hatet

Igår hatade jag hela världen så innerligt.
Jag ville verkligen att alla bara skulle sluta störa mig, sluta andas, sluta finnas osv. Tur att jag var ledig, kundservice och hat går inte jättebra ihop.

Jag satt och muttrade över dumma Facebookuppdateringar, skrev ett orimligt argt mail till SEQRs kundtjänst och gav en medelålders kvinna på ICA min allra argaste blick. Funderade även på att skriva ett argt mail till kommunen för att klaga på den undermåliga snöröjningen på en 50m gatsnutt. Men jag hejdade mig, inte fan vet jag om det är kommunen som är ansvarig för den gatan.

Jag vill verkligen ha en liten stuga mitt ute i ingenstans, jag behöver inte ens ha el och avlopp! Vatten vore ju fint om man blir törstig, men det räcker med sommarvatten.
Det får gärna vara radioskugga också. Det vore så fint att kunna försvinna och bara lyssna på en sprakande brasa och inte ens ha möjlighet att tvångsläsa hela Facebook.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar