fredag 8 mars 2013

Mobillös

Jag glömde min mobil på jobbet igår, och eftersom det var jag som stängde (och en väktare som larmade på) kunde jag inte åka tillbaka och hämta den.
Nu har jag varit mobillös i 11h ganska precis. Jag känner mig naken, nervös och lite lite upprymd. Jag har inte varit utan mobil så här länge på flera år!

I morse förlitade jag mig på att min trogna Krok skulle väcka mig 07.55 som vanligt, men nu när jag inte hade någon klocka (mobilen) att titta på lurade hon upp mig en halvtimme tidigare. Slugt.

Hur vet man hur många grader det är ute om man inte har sin mobil att titta på? Jag har blivit fullständigt handikappad och glömmer saker som termometrar, TV och Internet (på datorn).

Jag haffade en snattare igår precis när vi stängde.
Att göra sig till tjuv för struntvaror (gummisnoddar, fingervantar, färdigskivad ost, dörrstopp, rotfruktsborste osv.) värda 350kr är så tragiskt.
- Men jag betalar väl då.
- Mmm, det är lite sent för det nu.

Nej nu ropar solen på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar