onsdag 8 maj 2013

Gemensamma tvättstugor

Herregud, det finns få saker som gör mig mer upprörd än folk som -i mina ögon- missköter sig i tvättstugan.
Jag pratar alltså om ORIMLIG upprördhet nu, inte upprördhet äver barnmisshandel, djurplågeri, folkmord och annat riktigt.

Jag har tvättid 11-13, och torkrum 1 + torktumlare 1 13-15.
Enligt en stor skylt har jag även rätt att nyttja torktumlare 2 fram till 14, eftersom nästa persons tvättmaskiner inte beräknas vara färdiga förrän då.
Tydligen har jag inte uttryckligen RÄTT till torkrum 2 ens under min tvättid, det beror på att personen som tvättat före mig antagligen har tvätt där.
Men det har den inte. Personen före mig har städat och tagit bort sin kolv, men när jag ska hänga upp min första omgång går någon plötsligt in och hänger tvätt i torkrum 2 och LÅSER dörren! Vem fan är det?! Ingen som har tvättid i alla fall! Jag behövde båda rummen under min tvättid för fan.

Jag blev så upprörd att jag ringde Big Dog (tillf. ordförande) och frågade. Han var lite osäker, men trodde inte att jag hade RÄTT till torkrummet. Däremot var det såklart helt fel att någon som inte ens har tvättid använde tvättstugan. Arrrgh... Det här ska jag ta upp på årsstämman! Det var förresten delvis därför jag ringde honom, för att anmäla mig och Pontus till stämman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar