tisdag 7 december 2010

Dyra ungar

Kollar på Lyxfällan och hörde just att ett barn kostar en miljon kronor från det att det föds till det fyller 18 år.
Det är ju VANSINNIGT!
Jag vill inte räkna efter vad en hund kostar under sin livstid, fan vad deprimerande. Och förutom rena kostnader så innebär Kroken ett fruktansvärt inkomstbortfall. Hade det inte varit för henne hade jag ju kunnat bli inneboende och jobba var som helst. Eller dra till Norge och jobba arlset av mig utan att bekymra mig för hur länge jag lämnar henne.

Idag tuggade hon sönder en bläckpenna, och i förrgår åt hon en hel påse Fishermans Friend. Eller ja, hon sög på varenda tablett och spottade sen ut dem i sängen. Det är inga stora summor, men många bäckar små...

Nåja, hon är härlig, pestapan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar