tisdag 6 december 2011

Kaffet luktar ladugård. Vilket jävla antiklimax!
Undrar om det beror på att jag åt en halv grapefrukt (som f.ö. också var en besvikelse, efter allt jobb var den ganska smaklös) precis när kaffet bryggdes?

Medans jag skar grapen tänkte jag på hur mycket jag önskar att jag hade en person som skar min grape varje morgon. Och ska personen ändå skära min grape kan den lika gärna fixa kaffe och mackor.
Ja, jag vill alltså ha en kock som bakar bröd, rostar och mal kaffebönor, gör världens godaste latte och världens godaste frukostar. Och luncher. Och middagar.

Helst vill jag ha en riktigt snygg våning högt upp i ett hus med stora fönster och tegelväggar (invändigt också).


Jamen titta, man fattar ju att man skulle vara äckellycklig utan att bli töntig här. Bilden har jag snott här. 

Det finns ett hus här i stan (byn) som jag tror skulle kunna inrymma minst två jävligt balla lägenheter. Det har en ganska oregelbunden form, och stora härliga fönster. Lite stram fabrikskänsla.
På bottenvåningen är det dels en butik, och dels nåt slags kontor tror jag. Undrar vem som äger fastigheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar