torsdag 30 augusti 2012

På min Facebook-logg poppade det upp en bild från Starbucks. "Oh summer... Thanks for the memories."
Då slog det mig hur dålig jag är på att skapa minnen.
Livet går väl lite grann ut på att ägna sig åt saker värda att minnas, eller som Mads Mikkelsen säger i Fritidsresors reklam "Livet är inte dagarna som passerar, det är dagarna man minns." 
(ja, jag citerade just en av årets mest irriterande reklamer i ett någorlunda seriöst sammanhang. Ha!)

Missförstå mig rätt, jag har det jävligt bra.
Jag har en fantastisk sambo, en underbar hund, ett helt okej jobb, inga skulder (förutom CSN) och inga svurna dödsfiender.
Men jag är så dålig på att GÖRA saker! Forsränning, hoppa fallskärm, fjällvandring, caving, blablabla. Det finns ju massor av häftiga aktiviteter!

Eller varför inte gocarting, paintball eller klättra på nån klättervägg?

Jag vet varför inte. För att jag är en förbannat lat människa som trivs alldeles för bra i soffan. Let's be honest: Forsränning är svinfarligt, fallskärm skulle antagligen ge mig dödsångest, fjällvandring är rått och kallt, och caving är säkert både farligt och jobbigt att organisera.

Det finns en parodi på den där Fritidsresorreklamen, den slutar: "Livet är inte dagarna som passerar, det är dagarna du sover minst." Det ligger nåt i det. Men liiiite bättre ska jag försöka bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar