torsdag 30 augusti 2012

Max Factor Eye Brightening

Förra veckan köpte jag Max Factors nya mascara. Eller "Eye Brightening Tonal Black Volumising Mascara" som den väl egentligen heter.

Så här beskrivs den på eleven.se:

"Tonade svarta volym-mascaror som lyfter fram och intensifierar din naturliga ögonfärg! Inslaget av de ljusreflekterande pigmenten ger effekt i det översta skiktet av mascaran genom att fånga upp ljusstrålar på väg mot ögat, spegla dessa, och därigenom tillföra ytterligare lyster och färg. De färgade mikropigmenten lyfter fram din naturliga ögonfärg och lätt förstärker den.
Mascarans patenterade ifX-borste omsluter dina ögonfransar och ger en jämn och definierad volym."

När jag köpte den frågade jag tjejen på Kicks om den var bra, och hon svarade att borsten var bra och att den inte klumpade.
Hon hade rätt. Det är en helt okej mascara, den klumpar och kladdar inte, den sitter bra och borsten är trevlig (men stenhård, man ska INTE peta sig i ögonen med den här).

Men själva grejen skulle ju vara att den framhäver ögonfärgen, och det tycker jag inte alls att den gör (uppenbarligen inte Kickstjejen heller). Den ser liiite lite glittrig ut, men den är snarare grå än svart, så om något skulle jag säga att den är MINDRE effektfull än en vanlig svart volymmascara. Men jag gillar den ändå faktiskt. Bra pris också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar