fredag 19 april 2013

Men vad ska man äta då?!

Jag har ändrat parametrarna i Shape Up-appen, så nu följer de iForms rekommendationer för viktminskning:

"Du vill gå ner i vikt snabbt: Fördelningen bör vara cirka 33 procent fett, 30 procent proteiner och 37 procent kolhydrater."

Idag insåg jag att jag äter alldeles för mycket kolhydrater, när jag fyllt i frukost (smoothie) och lunch (pölsa och EN potatis) har jag 11g kolhydrater, 54g protein och 101g fett kvar att äta på hela dagen. Vad fan blir det? 10 äggvitor och 4 matskedar kokosolja till middag?

Men det ser lite konstigt ut...


När jag har fyllt i 4msk kokosolja och 10 äggvitor har jag förbrukat 13kalorier för mycket, men ändå saknar jag 28g protein, 8g kolhydrater och 53g fett.
Varför finns det ingen "Ditt Mål"-markering på protein, kolhydrater, och fett?


Ja det här var ju jävligt upplyftande, Så här ser staplarna ut om jag äter rostat bröd med ost och stekt ägg till frukost, pizza och cola till lunch och lax och fet romsås till middag:


Varför bryr jag mig ens? Den goda maten är clearly the way forward.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar