söndag 28 april 2013

Sköldkörteln is acting up!

I morse googlade jag "svullna fötter" och hittade det här. Gröna prickar markerar symtom jag har.

 

Jag glömde "ataxi - nedsatt koordination av muskelrörelser".

En del kanske skulle påstå att det är normalt att vara trött på morgonen och vid vila, och att morgonstelhet skulle vara naturligt. Kanske till och med att ataxi = klumpighet.
Jag vet bättre. Vore det inte för min underproducenade sköldkötel vore jag i princip en superhjälte. Blir jag nekad vård är det antagligen för att läkaren är rädd för mina superkrafter. 

2 kommentarer:

  1. Haha jag tycker att det är så roligt när man läser om just sköldkörtelproduktionen. Om man oroar sig för att det är vad som lurar i kroppen så är nog varenda levande själ bombsäker på att det är sköldkörteln som underproducerar om man läser den där knasiga listan som man får upp när man googlar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vem har INTE de där symtomen liksom?? :)

      Radera