onsdag 9 mars 2011

Kalla fakta om fetmaoperationer

Jag skulle verkligen vilja se Kalla fakta imorgon (klockan 21 på TV4).
Så här står det om programmet på TV.nu:

"Svensk programserie från 2011. Avsnitt 1 av 7. Om fetmaoperationer. Antalet fetmoperation ökar i Sverige men det är många som ångrar sig efteråt. I takt med de ökade operationerna kommer också larmrapporter om svåra biverkningar som bristsjukdomar, depressioner och alkoholmissbruk."

Nu har jag ju inte sett programmet, men känns inte biverkningarna jävligt logiska?
Det är väl KLART att man måste vara supernoga med maten när man bara kan äta små små mängder, det finns ju inte utrymme för skräp. Och det är KLART att man riskerar att bli deprimerad när man inte längre kan äta normalt. Att äta är ju en rätt stor grej. Och det är knappast ovanligt att man tar till spriten när man är deppad.

På reklamen visar de en kvinna som gråtande säger att hon är så hungrig.
Alltså... Förstod de inte vad det var för operation de tjatade sig till?

Ett tips till de som funderar: Googla "gastric bypass" så får ni ett hum om vad det handlar om.

Jag får för mig att avsnittet är en orgie i självömkan. Först ska de opereras för att det är synd om dem när de är överviktiga, sen är det synd om dem för att de inte kan äta normalt.

Jag hoppas det ligger ute på TV4 Play så jag kan kolla senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar