söndag 6 februari 2011

Skratta inte.

På hundforum får man inte skoja. Allt är blodigt allvar, och kan man läsa in någon slags elakhet/provokation så GÖR man det.
Här kommer ett bra exempel:
 
"Har ett par gånger mött en dam i 60 års åldern som lyfter upp sin lilla hund när jag och Karo* går förbi. Karo bryr sig inte ett dugg om hennes hund så jag förstår inte riktigt varför. Men så kom jag på de bra idé. Nästa gång vi möts ska jag lyfta upp Karo i famnen när vi går förbi.**
Jag kan ju inte annat än anta att hennes Shi Tzu är dödligt farlig för andra hundar eftersom hon alltid lyfter upp den.. "
*   Karo heter egentligen något annat.
**  Karo är av polarras och väger uppskattningsvis 40kg
 
Svaren hon har fått går ut på att hon minsann inte ska sitta och håna den här stackars tanten på ett forum, att tantens handlande säkerligen beror på att trådstartaren helt saknar kontroll över sin hund, och blablabla...
 
"Man måste liksom tänka ur flera synvinklar, inte bara sin egen." Eeeh... Nej det MÅSTE man inte. Man kan få skriva ett skämtsamt inlägg som med största säkerhet inte kommer att läsas av -den jäkligt anonyma- tanten ifråga.
 
Gaaaawd...

1 kommentar: