fredag 4 februari 2011

Sovalkov

När jag skaffar ny lägenhet vill jag ha en mysig sovalkov.

Den här tjejen har lyckats höja upp sin säng sådär som jag tänkte göra förut:

Fler bilder och beskrivning finns här:
http://www.styleroom.se/album/2255




















Fast den här är mysigare.
Jag kör nog på nån kombo. Och jag MÅSTE ha en kristallkrona, jag känner att det är meant to be. http://www.styleroom.se/album/15047

Det svåraste måste ju vara att få ihop stilar och tapeter på ett snyggt sätt.
Tänk om jag vill ha en vräkig, färgglad tapet i vardagsrummet, det kommer jag ju inte vilja ha i sovalkoven. Jag gillar vitt och stilrent också, men det vill jag inte heller ha i alkoven, där vill jag ha något mörkt (men fortfarande ganska stilrent). Ska man bara köra på en mörk fondvägg då? Eller ska man köra en hel vägg i vardagsrummet mörk, och fortsätta det på de andra två väggarna i alkoven? Då får man en enfärgad sovalkov och en fondvägg i vardagsrummet.

Men vill man ha fondvägg i vardagsrummet fortfarande? Känns inte det lite ute? Kanske bättre att köra på vitt och vräka på med stora tavlor?
Typ den här som är gjord av ett Marimekkotyg:

Man kanske ska skita i problemet med skarpa övergångar i tapeten... Jag kommer ändå att vilja ha draperier, och de döljer ju skarven. När man sen ska flytta får man väl i värsta fall måla över fondtapeten så rummet blir helvitt.
Då kan jag köra på vitt + snygga tavlor i vardagsrummet och mörkt och mysigt i alkoven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar