tisdag 1 februari 2011

Så jävla sur

Jag har verkligen vaknat på fel sida idag.
Jag önskar verkligen att jag hade en massa bittra och lätt alkoholiserade vänner som dessutom var rika och kunde skita i att jobba när de ville, då skulle vi sitta i en bar, dricka G&T och sura tillsammans. Gnälla över att alla andra är för snygga eller för fula, för smarta eller för dumma, för tråkiga eller för roliga.

Istället sitter jag ensam hemma med en kopp kaffe (med grädde i eftersom mjölken är slut. SÅKLART), muttrar könsord och jobbar på att göra rynkan mellan ögonbrynen större och större. Säger man större? Eller heter det "djupare"?

Nu är ju frågan hur jag ska tackla den här dagen...

Alternativ 1.
Läsa bloggar skrivna av folk jag retar mig på, vältra mig i white trash-berättelser och andra människors ångest. Lyssna på arg musik och dricka JÄTTEMYCKET kaffe.

Alternativ 2.
Kolla möbler och inredningsbloggar, lyssna på peppismusik och försöka snap out of it. Då kör jag nog på grönt te istället för kaffe.

Jag ska fundera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar